diff --git a/index.js b/index.js new file mode 100644 index 0000000..32e2b3b --- /dev/null +++ b/index.js @@ -0,0 +1,72 @@ +const http = require('http'),//τυπικες μεταβλητες για να τρεξει ενας node express server + express = require('express'), + app = express(), + server = require('http').Server(app), + bodyParser = require('body-parser'), + webpagePort = 8080,//port που θα τρεχει ο web server + WebSocketServer = require('ws').Server,//ws library και wss object + wss = new WebSocketServer({server: server}), + Gpio = require('pigpio').Gpio, //χρειαζομαστε αυτη τη μεταβλητη για να βλεπουμε τι μας επιστρεφει ο υπερηχος σενσορας. Για να διαβασουμε τα δεδομενα χρησιμοοπιουμε την βιβλιοθηκη pigpio Node. Αυτη η βιβλιοθηκη μας επιτρεπει να εχουμε προσβαση στα GPIO πινακια (general-purpose input/output pins) στην ακρη του raspberry pi. + MICROSECONDS_PER_CM = 1e6/34321, // αριθμος μικροδευτερολεπτων που ταξιδευει ο ηχος αποσταση 1cm σε 20 βαθμους κελσιου. Χρησιμοποιουμε αυτη την μεταβλητη για να μετρησουμε την αποσταση απο το αντικειμενο απεναντι απο τον σενσορα. Ο σενσορας στελνει υπερηχητικα σηματα τα οποια αντανακλουν και επιστρεφουν στον ιδιο. Με βαση τον χρονο του ταξιδιου του ηχου και της μεταβλητης, καταλαβαινουμε την αποσταση του απεναντι αντικειμενου. + trigger = new Gpio(23, {mode: Gpio.OUTPUT}),//Το πινακι 23 θα ειναι εκεινο που θα στελνει το σημα και το πινακι 24 αυτο που θα λαμβανει το επιστρεφομενο σημα. + echo = new Gpio(24, {mode: Gpio.INPUT, alert: true}); + +let lastScoreTime = new Date(); + +app.use(bodyParser.json());//μας επιτρεπει να στελνουμε και να δεχομαστε json strings + +app.use(express.static(__dirname + '/public'));//δειχνουμε στον express server σε ποιο directory θα βρει τα css,html και js αρχεια. + +app.use(function(err, req, res, next) {//if error occurs + console.error(err.stack); + res.status(500).send('Error came '); +}); + +server.listen(webpagePort, function() {//τρεχουμε τον web server + console.log('Smart Hoop Server is running on ' + webpagePort); +}); + +wss.on('connection', function connection(ws) {//Ο node server που ειναι ο web socket server στελνει μηνυματα στους clients (επομενως και τον localhost στο raspberry pi μας. Ο web server ειναι ετοιμος οταν το “connection” event ειναι triggered. Οταν ειναι ετοιμος στελνει ενα μηνυμα στο console.log. Αν δεν σταλει τοτε κατι πηγε λαθος. + console.log('WebSockets are ready!'); +}); + +function broadcast(message) {//αποστολη μηνυματος σε ολους του clients + if (message) { + console.log('Broadcasting ' + message); + wss.clients.forEach(function each(client) { + client.send(message); + }); + } +} + +//Οπως βρισκεται και στην σελιδα της βιβλιοθηκης pigpio στο GitHub οριζουμε αρχικα την τιμη 0 . Μετα θα την ορισουμε 1 για να αρχισει να μετραει. +trigger.digitalWrite(0); // Make sure trigger is low + + +const watchHCSR04 = () => {//function που κοιταει για τις επιστρεφομενες τιμες απο τα gpio πινακια. + let startTick; + + echo.on('alert', (level, tick) => { + if (level == 1) { + startTick = tick; + } else { + const endTick = tick; + const diff = (endTick >> 0) - (startTick >> 0); + let distance = diff / 2 / MICROSECONDS_PER_CM; + let currentScoreTime = new Date(); + console.log(distance); + if (distance < 20 && (currentScoreTime - lastScoreTime > 1000)) { + //αν η αποσταση του αντικειμενου απεναντι ειναι <20εκατοστα και η διαφορα τωρινου χρονου με την στιγμη του τελευταιου καλαθιου ειναι μεγαλυτερη των 1000 milliseconds τοτε στελνει μηνυμα score στους clients + //η τιμη 1000 βγηκε μετα απο πειραματισμο με τη μπαλα να "παιζει" στην στεφανη ωστε να μην μετρανε εξτρα ποντοι + lastScoreTime = currentScoreTime; + broadcast('SCORE:' + (diff / 2 / MICROSECONDS_PER_CM)); + } + } + }); +}; + +watchHCSR04(); + +setInterval(() => { + trigger.trigger(10, 1); // ορισε trigger high για 10 microseconds +}, 20); // καθε 20 milliseconds