const http = require('http'),//τυπικες μεταβλητες για να τρεξει ενας node express server express = require('express'), app = express(), server = require('http').Server(app), bodyParser = require('body-parser'), webpagePort = 8080,//port που θα τρεχει ο web server WebSocketServer = require('ws').Server,//ws library και wss object wss = new WebSocketServer({server: server}), Gpio = require('pigpio').Gpio, //χρειαζομαστε αυτη τη μεταβλητη για να βλεπουμε τι μας επιστρεφει ο υπερηχος σενσορας. Για να διαβασουμε τα δεδομενα χρησιμοοπιουμε την βιβλιοθηκη pigpio Node. Αυτη η βιβλιοθηκη μας επιτρεπει να εχουμε προσβαση στα GPIO πινακια (general-purpose input/output pins) στην ακρη του raspberry pi. MICROSECONDS_PER_CM = 1e6/34321, // αριθμος μικροδευτερολεπτων που ταξιδευει ο ηχος αποσταση 1cm σε 20 βαθμους κελσιου. Χρησιμοποιουμε αυτη την μεταβλητη για να μετρησουμε την αποσταση απο το αντικειμενο απεναντι απο τον σενσορα. Ο σενσορας στελνει υπερηχητικα σηματα τα οποια αντανακλουν και επιστρεφουν στον ιδιο. Με βαση τον χρονο του ταξιδιου του ηχου και της μεταβλητης, καταλαβαινουμε την αποσταση του απεναντι αντικειμενου. trigger = new Gpio(23, {mode: Gpio.OUTPUT}),//Το πινακι 23 θα ειναι εκεινο που θα στελνει το σημα και το πινακι 24 αυτο που θα λαμβανει το επιστρεφομενο σημα. echo = new Gpio(24, {mode: Gpio.INPUT, alert: true}); let lastScoreTime = new Date(); app.use(bodyParser.json());//μας επιτρεπει να στελνουμε και να δεχομαστε json strings app.use(express.static(__dirname + '/public'));//δειχνουμε στον express server σε ποιο directory θα βρει τα css,html και js αρχεια. app.use(function(err, req, res, next) {//if error occurs console.error(err.stack); res.status(500).send('Error came '); }); server.listen(webpagePort, function() {//τρεχουμε τον web server console.log('Smart Hoop Server is running on ' + webpagePort); }); wss.on('connection', function connection(ws) {//Ο node server που ειναι ο web socket server στελνει μηνυματα στους clients (επομενως και τον localhost στο raspberry pi μας. Ο web server ειναι ετοιμος οταν το “connection” event ειναι triggered. Οταν ειναι ετοιμος στελνει ενα μηνυμα στο console.log. Αν δεν σταλει τοτε κατι πηγε λαθος. console.log('WebSockets are ready!'); }); function broadcast(message) {//αποστολη μηνυματος σε ολους του clients if (message) { console.log('Broadcasting ' + message); wss.clients.forEach(function each(client) { client.send(message); }); } } //Οπως βρισκεται και στην σελιδα της βιβλιοθηκης pigpio στο GitHub οριζουμε αρχικα την τιμη 0 . Μετα θα την ορισουμε 1 για να αρχισει να μετραει. trigger.digitalWrite(0); // Make sure trigger is low const watchHCSR04 = () => {//function που κοιταει για τις επιστρεφομενες τιμες απο τα gpio πινακια. let startTick; echo.on('alert', (level, tick) => { if (level == 1) { startTick = tick; } else { const endTick = tick; const diff = (endTick >> 0) - (startTick >> 0); let distance = diff / 2 / MICROSECONDS_PER_CM; let currentScoreTime = new Date(); console.log(distance); if (distance < 20 && (currentScoreTime - lastScoreTime > 1000)) { //αν η αποσταση του αντικειμενου απεναντι ειναι <20εκατοστα και η διαφορα τωρινου χρονου με την στιγμη του τελευταιου καλαθιου ειναι μεγαλυτερη των 1000 milliseconds τοτε στελνει μηνυμα score στους clients //η τιμη 1000 βγηκε μετα απο πειραματισμο με τη μπαλα να "παιζει" στην στεφανη ωστε να μην μετρανε εξτρα ποντοι lastScoreTime = currentScoreTime; broadcast('SCORE:' + (diff / 2 / MICROSECONDS_PER_CM)); } } }); }; watchHCSR04(); setInterval(() => { trigger.trigger(10, 1); // ορισε trigger high για 10 microseconds }, 20); // καθε 20 milliseconds